Jeśli cokolwiek jest w pełni pewne na najbliższe lata, a nawet dziesięciolecia, to to, że zdarzać się będą wypadki samochodowe, a ludziom będą się psuły pojazdy, którymi się poruszają. Jakkolwiek przygnębiający nie byłby to fakt, zjawiska te chcąc nie chcąc stwarzają duże zapotrzebowanie na istnienie takich firm jak pomoc drogowa czy przedsiębiorstwa oferujące holowanie bądź naprawy pojazdów na drodze i w warsztacie. Jeśli więc posiadamy w sobie chęć niesienia pomocy innym i chcemy przy okazji tego godnie zarabiać, możemy zainteresować się założeniem pomocy drogowej – na początku można zacząć nawet od jednej, małej lawety na samochodowy osobowe i w miarę rozwoju interesu dalej powiększać swoją firmę. Podstawą rynku pomocy drogowej jest indywidualne wycenianie usług – jeśli dobrze oszacujemy koszty i wydatki, możemy z miejsca stać się atrakcyjni na regionalnym rynku i podłapywać zlecenia, które normalnie otrzymałaby nasza działająca dłużej na rynku konkurencja. Dzięki temu nawet początkujący warsztat pomocy drogowej może szybko zyskać klientów. Wysoka jakość obsługi połączona z atrakcyjnymi cenami za usługi i stawkami „za kilometr” mogą też zapewnić nam stałych klientów, co jest niebywale istotną rzeczą – w przypadku stałych zleceń od większych firm możemy liczyć na nieustanny przypływ gotówki, a także polecanie naszej pomocy drogowej kolejnym kontrahentom; branża ta oferuje więc możliwość szybkiej rozbudowy firmy, której czasami brak w innych rodzajach działalności gospodarczej.