W trakcie trwania zakupów jesteśmy narażeni na różne działania marketingowe, mające na celu „oskubanie nas” z możliwie jak największej ilości pieniędzy. Oszukiwanie klientów jest obecnie stosunkowo popularną taktyką w większych sklepach i hipermarketach. Jednym z takich trików jest chociażby oszustwo związane z ceną towarów. Na półkach możemy znaleźć wiele rzeczy, których cena jest niższa od rzeczywistej. Wielu sprzedawców zastępuje towary ich tańszymi odpowiednikami. Daje to okazje do szybkich zysków i zwiększenia sprzedaży. Tak samo jest z fałszywymi promocjami. Są to promocje fikcyjne. Ceny towarów w rzeczywistości nie są przeceniane, zawyża się jedynie cenę początkową, która miała obowiązywać przed promocją. A czy nie zdarzyło Ci się nigdy idąc do znanego hipermarketu bądź sklepu zauważyć, że ustawienie towarów się zmieniło? Jest to celowe posunięcie. Zmiana ich ustawienia sprawia, że żeby kupić interesującą nas rzecz musimy się sporo nachodzić, przy okazji wrzucając co nieco do koszyka. Stojąc w kolejce przy kasie ulegasz pokusie i wkładasz do koszyka mały drobiazg znajdujący się przy niej- choć nie jest on nam potrzebny. Wszystkie te detale są działaniami specjalnie skierowanymi na klientów, więc strzeżmy się.