Po zmianach społeczno- kulturowych w Polsce po 1990 roku, gdy upadł komunizm, w Polskich mediach próbowano wprowadzić reklamę na wzór zachodnich telewizji. W 1990 roku powstało przy Telewizji Polskiej Biuro Reklamy. Pierwsze próby reklam w telewizji polskiej były nieporadne i do dziś ich oglądanie wywołuje uśmiech na twarzy widzów. Kto nie pamięta słynnego hasła „Ojciec prać”…czy „nic nie zobaczysz dopóki nie kupisz zestawu do odbioru telewizji satelitarnej”. Rewolucją była pierwsza reklama podpasek, która wzbudzała wiele kontrowersji w społeczeństwie gdyż po raz pierwszy reklama sięgnęła do tak intymnych spraw. Jednak należy przyznać, że polscy specjaliści od reklamy w ciągu kilkunastu lat osiągnęli światowy postęp, a polskie reklamy są na światowym poziomie. Polacy jako naród się zmieniają a wraz z tymi zmianami zmienia się obraz polskiej reklamy. Już nie są to wierne kopie z zachodnich reklam, polskie reklamy mają swoją tożsamość. Rewolucją było pojawienie się reklam pewnej z sieci komórkowych, w której kabaret polskiej sceny artystycznej w zabawny sposób w formie krótkich scenek przedstawia zalety nowych usług czy telefonów. A hasło „czasowstrzymywacz” weszło na stałe do współczesnej polszczyzny.

www.matay.pl

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułUwaga na Internet
Następny artykułEgzamin po podstawówce

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here