W ostatnich latach bardzo szybko wzrasta liczba indywidualnych i instytucjonalnych użytkowników Internetu. Jest to dla firm wyzwanie i szansa, dlatego też chętnie podejmują się prowadzenia tam działań marketingowych. Generalnie Internet jest postrzegany pozytywnie, dlatego też firmy dostrzegają jego możliwości jako narzędzia wymiany informacji oraz promocji. Duże znaczenie ma również Internet dla wzrostu świadomości istnienia danej firmy na rynku i jej znajomości jak i poprawia jej wizerunek w oczach aktualnych i potencjalnych klientów. Już samo pojawienie się w sieci daje firmie przewagę nad konkurencją, która nie wykorzystuje możliwości, jakie oferuje Internet, a który jest bogatym źródłem różnych najnowszych wiadomości z całego świata. Umożliwia pozyskanie danych o przedsiębiorstwach oraz o tym jakie działania aktualnie prowadzą, jak również pozwala na kontakt z innym przedsiębiorcami. Internet daje firmie jeszcze inne możliwości niż tylko te wymienione. Pomaga on firmie w budowaniu i umacnianiu wizerunku.