Poza inwestowaniem i innymi działaniami związanymi z bezpośrednim prowadzeniem interesów, właściciele znanych przedsiębiorstw już dawno zaczęli doceniać inwestycje dokonywane w działania dobroczynne i związane z ochroną środowiska naturalnego. Przynoszą one skutki o charakterze niematerialnym albo bardzo długofalowym, lecz niezauważalnym na co dzień. Jednym z najważniejszych jest wzrost zaufania społecznego i tworzenie przyjaznego klimatu. Nie bez znaczenia jest tutaj budowanie wizerunku marki jako przyjaznej ludziom i środowisku. Taka opinia niejednokrotnie procentuje dużo bardziej niż bardzo korzystna operacja finansowa. Firma zyskuje w oczach potencjalnych partnerów oraz klientów wizerunek rzetelnego i odpowiedzialnego partnera biznesowego, który potrafi popatrzeć na prowadzona przez siebie działalność z dużo szerszej perspektywy niż tylko bieżący zysk. Korzystają na tym wszyscy: zarówno firma, która postanowiła dokonać tego typu inwestycji, jak również beneficjenci rozmaitych programów.